Orkové
Všichni je nenávidí, všichni se jich bojí. Elfové jsou známí svojí moudrostí a vznešeností, trpaslíci houževnatostí a výdrží, no a orkové, ti mají svou krutost. A to nejen na bojištích. Je to rasa, která byla přímo předurčena k boji. Většinou však nevyhledávají žádné zbytečné konflikty, ale když už musí tasit zbraně, nedělá jim to nejmenší problém.
Vzhled orků
Orkové mají zelenou barvu kůže, jejich postava je oproti lidské o dost svalnatější a také mírně menší. Hrubé a ostré rysy v obličeji, spolu s dvěma ostrými tesáky podtrhují jejich už tak válečnický vzhled. Oproti lidem se také odlišují i v snášení bolesti, větší odolností proti nemocem Starého světa a rychlejším hojením ran.
Hierarchie
Nemají svou vlastní říši, jsou příslušníky různých kmenů. V čele takového kmenu, který může mít několik set členů, stojí náčelník - zpravidla ten nejsilnější, jak jinak :-). Ten se opírá jak o svou nejbližší vojenskou jednotku, tak i o kmenové šamany. Ti vedle usmiřování bohů a sesílaní kleteb na nepřítele zastávají i funkci kmenového léčitele.
Zemřít je čest
Padne-li ork v boji jako hrdina, je oslavován a jeho rodina je uznávána, ale v opačném případě jsou vyhnáni z kmene, který se jim stane zapovězeným. Často se tito vyhnanci spojují, aby měli alespoň minimální šanci na přežití. Někteří orkové věří dokonce i v reinkarnaci (posmrtné převtělení), ta je také závislá na způsobu jejich smrti.
Orkové ve světě Warcraftu
Orkové jsou jednou z nejrozšířenějších ras Azerothu. Jejich zrození je spojeno s ďábelským světem Draenor. Odtud prošli Temným portálem do království Stormwind, kde vyhlásili válku lidem. Legendy praví, že orkové žili v Draenoru, jako kultivovaný národ, vyspělý ve všech směrech. To vše se však změnilo po zotročení v orků Ohnivou legií a přinucením zaútočit na ostatní rasy v Azerothu. Po velké vzpouře, vedené Thrallem, se jim podařilo nabýt znovu svou ztracenou svobodu. Nyní stojí před jediným úkolem - přežít, a to ve světě, který je nenávidí...
Trollové
Krutí pralesní Trollové, kteří obývají početné ostrovy jižních
moří, jsou proslulí pro jejich krutost a temnou mystiku. Barbarští a
pověrčiví, mazaní Trollové chovají vroucí nenávist ke všem ostatním
rasám. Avšak jeden kmen byl nucen překonat své předsudky když čelil Orkskému Warchiefu a jeho mocné Hordě. Trollové z kmene Darkspear, již dávno vyhoštěny z kraje jejich předků ve Stranglethorn Vale, byli téměř zničeni bandou vodních Murloků, ale Thrallovi a Hordě se podařilo je zachránit. Na oplátku přísahali vděční Trollové věčnou věrnost Hordě. Vedeni vychytralým Lovcem Stínů, Vol'jinem, se Darkspearští Trollové spolu s jejich Orkskými spojenci zabydleli v Durotaru. Jejich vesnice, pojmenovaná po jejich padlém kmenovém vůdci, Sen'jinovi, leží podél východního pobřeží drsné, skalnaté země. Darkspearský kmen také ovládá stezky uvnitř blízkých džunglí na ostrovech Echo. (Echo Isles) Jako součást Hordy, rozšířili svou loajálnost také k mocným Taurům, ale k manipulujícímu Forsakenovi mají jen malou důvěru, který jak věří přinese na jejich spojence jen utrpení a hádky. ElfovéKdo jsouElfové (Nazýváni také Quendi, Eldar, prvorozené děti Ilúvatorovy) jsou nejstarší a nejcivilizovanější rasou známého světa. Místo jejich původu, je poloostrovní říše, která se nachází v jiho-východní části světa, má historii zaznamenanou 8.000 let zpátky. Jejich lodě dominují pobřeží od Starého Světa až do Cathaye a jejich armády si získali respekt i u největších nepřátel. Elfové jsou bledí s jemnými, esteticky krásnými rysy a vlasy hebkými
jako len. Jsou vysocí a hrdě vzpřímení a přestože jsou štíhlí jsou na
svou velikost překvapivě silní a obratní. Elfové žijí dlouho, někteří
říkají, že jsou nesmrtelní. Také jsou odolnější vůči nemocem víc než
lidé. Jejich pohyby jsou půvabné a kontrolované, jejich mysl je rychlá
a bystrá s intensitou a hlubokým jasnozřením, které je činí podivným
pro jiné rasy. Víc než jednou bojovali Pánové říše mezi sebou nebo
proti jiným rasám, ať už ze správného důvodů nebo ze smyšleného.
Přesto, že jsou vznešenými lidmi, mohou být Vznešení Elfové chladní a
nadutí, rychle se rozčílit a pomalu zapomínat. Všechny Elfí zbraně a zbroje jsou perfektně vyrobené. Meče se často předávají z generace na generaci a mohou být nesmírně starobylým rodinným dědictvím, které vidělo krev tisíce bitev. Jejich vysoké helmy jsou složitě tvarovány a často mají vsazeny drahé kameny, protože Elfové milují drahokamy a používají je jako dekoraci zbraní a zbrojí. Nebezpečnost elfa SkřetiSkřeti jsou ve fantasy typickými zástupci "zlé" strany, ať už na straně těch "dobrých" bojují elfové, lidé, nebo trpaslíci, vždycky proti nim stojí armády těchto základních pěšáků zlé strany. Skřet je už svojí povahou, způsobem myšlení a chování zvrácené stvoření. Často bývají znetvoření, jizvami po bitvách, ať už proti společnému nepříteli, nebo proti sobě navzájem. Mají načernalou vrásčitou kůži, chodí mírně předklonění dopředu, uši mají delší než jakákoliv jiná rasa. Je podivuhodné že i když je mír, tato rasa je neustále ve zbrani, pokud je neorganizuje nějaká "vyšší moc" řežou se v období "míru" mezi sebou jednotlivé skřetí klany. Stručný popisJsou to zvrácená stvoření, o něco větší než trpaslíci, okolo 150cm, většinou jsou vychrtlí, málokdy potkáte silného skřeta. Mají sklony ke kanibalismu, pokud je v jednotce (pouze obrazné pojmenování, skřeti nemají nějak převratné taktické myšlení, takže jejich bojové dovednosti jsou prakticky na nule, spoléhají na svůj počet) nedostatek potravy, jednoduše se porubou mezi sebou a padlé druhý snědí. V jejich společenském životě není žádný systém, a když už, tak je to ten nejjednodušší jaký existuje (klan - vůdce, vojáci, dělníci…) Jsou to proradná stvoření, spoléhají spíše na úskoky a podvody než na vlastní odvahu. Pokud mohou, využijí v boji každé nechutnosti jakou dokáží objevit a obrátit ku svému prospěchu. Každý skřet se stará jenom sám o sebe, záleží mu pouze na něm a na ničem jiném. Neštítí se zradit celou svou jednotku, popř. klan, jenom aby sami přežili. Mimochodem, v této věci si, prosím, povšimněte podoby s lidmi :-). A co boj?Ve válce a boji, jak jsem již psal výše, spoléhají na pasti, úskoky, a na svůj počet. Skřeti se velmi rychle reprodukují (neptejte se mě jak, nevím a ani vědět nechci :-)), takže o nedostatek vojáků rozhodně nouze není. Jako zbraně používají cokoliv, co zbraň alespoň vzdáleně připomíná. Od krátkých, po dlouhé meče, štítů, luků, kuší, výbušnin, oštěpů, kopí, palcátů, kyjů, palic, přes hrábě, vidle až k řemdihu nebo halapartně. Válečná výstrojNejsou příliš zruční kováři, zbroje, které vykovají, jsou sice pevné a jakžtakž spolehlivě chrání, ale jsou těžší a celkově horší něž např. elfské kroužkové košile z Mithrilu. Co vlastně umí, kromě zabíjení?Stejně jako trpaslíci jsou zruční v kopání a ražení podzemních tunelů, jejich "města" nejsou vlastně ničím jiným, než hustou spletí chodeb a malých místnůstek proražených v hoře nebo vykopaných pod zemí. Orkové vs. skřetiČasto si je lidé pletou s Orky, (angl. "orc" = český skřet) přitom to jsou dvě úplně odlišné rasy. Skřety také často autoři kříží s ostatními rasami, příkladem třeba půlork, nebo skurut-hai, bojové, vyšlechtěné plemeno skřetů, které vzniklo zkřížením skřetů a horských lidí. Vznik skřetů jako rasyA na závěr něco o vzniku skřetů. Ohledně tohoto je ovšem strašně málo informací, jediná srozumitelná a ucelená verze vzniku této rasy nepochází od nikoho jiného, než od J.R.R. Tolkiena. Podle něj skřeti vznikli z elfů, které kdysi dávno pochytal Temný pán a svým krutým uměním bolesti z kdysi sličných elfů "vyšlechtil" skřety. EntiEnti, Strážci, Pastýři lesa a bůhví jak ještě jinak, všechna tato jména patří velmi starým, moudrým bytostem, jež byly se na světe objevily krátce po elfech, aby hlídaly lesy, pomáhali jim růst a chránily je. Jako rasa jsou velmi zajímaví, nedá se říct, že by byli dobří, nebo zlí, řekněme, že se starají pouze o své záležitosti a záležitosti lesa. PopisV Pánu Prstenů, kde se tato rasa také poprvé objevila, jsou popisování jako stromoví lidé, tedy bytosti připomínající strom, s kůží podobnou kůře dubu, nebo buku, porostlé mechem. Mají ruce i nohy (narozdíl od obyčejných stromů, nebo od huornů). Prstů na nich mají sedm. Vysocí bývají až pět metrů, někteří možná i více. Nejsou nesmrtelní ale žijí velmi dlouho. Nejstaršími enty jsou Stromovous, Listovlas a Korkož, jsou staří devět slunečních i hvězdných věků. Samozřejmě existuje i mnoho mladších entů, ovšem od doby ztráty entek se přestali množit. Enti, nebo entové?Sám nevím. Myslím, že použít můžete oboje a hlavu vám nikdo neutrhne :-). Z jejich dlouhověkosti se dají odvodit také mnohé jejich vlastnosti. Enti nikdy nepospíchají, na vše mají dost času. Vše si předem pečlivě promyslí, než se do něčeho pustí. Pohybují se pomalu, často spí, a při řeči protahují slova. Dalo by se jim říkat věčně unavení :-) (flegmatičtí, benevolentní, jak chcete). Jako rasa se samostatně vyskytují jen v Pánu Prstenů, všude jinde je autoři prezentují prostě jako chodící, nepříliš inteligentní stromy. HistorieKdyž Vala Aulë tajně stvořil trpaslíky a Ilúvatar, nevětší z největších elfy, byly stromy a rostliny bezbranné. Tyto rasy potřebovaly dřevo na stavby a mnohdy při jeho těžení zbytečně plýtvaly a působily zbytečnou bolest. A tak Yavanna, bohyně lesů stvořila enty. A stromy již nebyly bezbranné, mladé rasy si nemohly dělat v lesích co chtěly. Později enti sehráli velkou roli ve Válce o prsten. Zničili Železný pas i se zbytkem jeho vojska. Po válce se znovu ukryli ve Fangornu, kouzelném lese, aby zbytek života prožili v míru. Ale všechno jednou končí, ať už dobře, nebo špatně, také příběh entů jednou musel skončit. Nakonec pomalu všichni vymřeli. Říká se, že 4.věk Středozemě byl jejich posledním. KulturaEnti ze začátku neuměli mluvit ale elfové je naučili řeči, která se jim velmi zalíbila. Entům se to zalíbilo dokonce natolik, že si vytvořili svůj vlastní jazyk. Jde o velice dlouhé a podrobné formulování myšlenek, které potom převádějí do řeči. Nikdo jiný, ani elfové, se jejich řeč nenaučil, na to je příliš složitá. BojPři boji (to je zřídka) nepoužívají zbraně stačí jim jen ruce, nohy a občas nějaká skála válející se poblíž, kterou by mohli vrhnout po nepříteli. Jsou velice silní a houževnatí (jako starý dub ;-)) jen oheň a sekery jim mohou ublížit. Byli stvořeni k ochraně stromů, a to taky dělají. Nic je nevyburcuje tak jako zbytečné ničení stromů, nebo celých lesů. HuorniHuorn je vlastně stromový duch, podobající se stromu. Nemá končetiny, jako jeho entský protějšek, ale dovede se (v rámci možností) pohybovat a rozdávat rány nepřátelům. Ne všichni huorni jsou dobří, hodně huornů má zkažené srdce. Například, pokud jste četli knihu Pán Prstenů - Společenstvo prstenu, můžete vidět krásný příklad zlého huorna v Dědku Vrbákovi ve Starém hvozdu. HistorieHuorni jsou úzce spojeni s enty. Vyskytují se pouze v Pánu Prstenů, kde ovšem hrají více než důležitou roli. Zničili ustupující (čti "utíkající" :-)) skřetí armádu, když ustupovala k Železnému pasu po porážce v Helmově Žlebu. Skřeti naběhli do lesů tvořených právě huorny a už je nikdy nikdo nespatřil. Vznik huornůJak huorni vznikli je záhadou. Tvrdí se, že se po příchodu (ve věků Valarských Lamp) některé stromy začaly entům podobat natolik, že se z nich enti doopravdy stali. A naopak, některé enty život unavil tak, že "zestromovatěli", zůstali stát na místě, zapustili kořeny a usnuli - stali se huorny. Draci přebývající
ve vodě), symbolizující zlo a konající zlo, s níž muselo v dávných
dobách bojovat mnoho hrdinů i zbabělců. Je jedním z nejsilnějších a
nejšťastnějších zvířat čínské mytologie. Představuje moudrost, sílu,
rozhodnost a štěstí. Znamení draka je považováno za jedno z
nejšťastnějších v tradiční čínské astrologii. Drak je tvorem, který se
ve světě přírody nevidí. Je dalekozraký a představuje duchovní kvalitu.
Jak západní, tak i východní tradice popisují draka v mnoha
nejrůznějších podobách. V nejstarších dobách byl drak považován za
prospěšného tvora, jenž ztělesňuje 4 základní prvky. Mytologická
představa v západní tradici popisuje draka jako monstrum. Zde se
většinou objevuje jako pán země a bohatství. Často proti němu vystupují
hrdinové, aby získali respekt. V nejjednodušší podobě byl drak
zobrazován jako okřídlený had. Později byl zjev ještě
hroznější, totiž přibájením četných hlav, které otravné výpary nebo
oheň a useknuté hned zase narůstají - viz. "hydra". |